pirmadienis, kovo 09, 2009

Faith Deficient Disorder

Man tai neišeina, gal tiesiog neduota, kaip kad rašyti be klaidų :) Pvz. vienas epizodas iš vaikystės – stojimas į gimnaziją (katalikišką). Išlaikius visus egzaminus papildomai buvo pokalbis su komisija, visokios ten mokytojėlės ir direktorius, kunigas. Pokalbiui besibaigiant šis ir klausia: „- Tai ar tiki į Dievą?“, pasakiau jog nelabai. Priėmė vis tiek. Šis epizodas man buvo toks natūralus, kad aš jį ir užmiršau iki kol per išleistuves fizikė nepriminė ir pasak jos vien už šį mano stačiokiškumą ji pakentus mane visus likusius keturis metus – keista kai pagalvoji :) Betgi grįžtam prie tikėjimo: vakar eilinį kartą perlituodamas plokštes peržiūrėjau šitą interviu – 50min. Pirmoji reakcija buvo lengvai išsiplėtę vyzdžiai – nu aš naivus žmogus šiaip, lengvai pasiduodu įtikinėjimams, tuo labiau kai kalba profesionalus smegenų naršytojas, žinantis ką kaip ir kada sakyti. Bet ir pati idėja yra tokia miela, kad tiesiog norisi tikėti. Čia jūms ne prikaltas prie pliauskos dievo sūnus, prieš kurį reikia keliaklupsčiauti ir atgailauti, tai ir ne tas senas krienas Jehova, reguliariais intervalais siunčiantis skėrius, marus ir kartais moteris prievartaujantis, čia ir ne ateiviai, su kosminiais laivais atskrisiantys, kai tik jūs išgersite tą skanų kokteilį iš plastikinio puoduko – čia jus myli, čia jumis rūpinasi, niekas neteisia ir visi užjaučia. O ir visos jūsų nedorybės tai arba genetikos/aplinkos suteikti išbandymai, arba tik dar vienas niekniekis, kurį per ateinančius kelis tūkstantmečius galėsite ištaisyti. Visi draugiški, visi nemirtingi ir žaidžia žaidimus. Visos mieliausios budizmo ir filosofijos idėjos suplaktos į viliojantį milksheiką!
Iš kitos pusės pažiūrėjus, tai vertinu pačią idėją kaip psichoterapiją – kas gali būti geriau, nei už kelis šimtus dolerių sužinoti, jog esi nemirtinga esybė, jog jau gyvenai tūkstančius kartų ir dar tūkstančius gyvensi, kad nėra pragaro ir turi ratą sielos draugų, o ir dvasios vadovų! Jei tik aš galėčiau tikėti, tuojau pirkčiausi bilietą! Artimiausias šios mokyklos atstovas, atliekantis šiuos seansus, berods yra Londone... :)

2 komentarai:

LetMeFly rašė...

nu nera gi tatai tiesa ;) bet grazhu patiket. Nors ka cia man rasyt, kai pati skaitau manualus kaip nuo zombiu atakos apsigint .. :D

Marius rašė...

manau kiekvienas gyvenime perėjome per vienokį ar kitokį new age marazmą. man teko nagrinėtis tą pačią utopiją (astral everything) per OBE metodus su binaural beats (daug paprasčiau nei hipnozė), prisiskaičiau knygų, teorinių ir praktinių, galiausiai nei vienas eksperimentas nepavyko, vienintelis geras side-effect yra tai kad išmokau užmigti, kai kankina nemiga :) gyvenimas tęsiasi, dabar jaučiuosi kai R. Dawkins, visa kita nesvarbu :)

p.s. išvada: netikėk tais kurie vadovaujasi religija, visi jie yra netgi dar didesni materialistai (prisirišę prie šio pasaulio vertybių) ir beveik visada neteisūs.